Što je filter za plinsku fazu i za što se koristi?
Plinski filter za plinsku fazu plina UNP (ukapljeni naftni plin – autoplin ) koristi se za uklanjanje nečistoća (ulja, mulja, voskova itd.) u suspenziji, koje je prvi filter na elektroventilu propustio.
Sve navedene nečistoće mogu se taložiti na elektroinjektorima i ugroziti njihov pravilan rad ili čak dovesti do ozbiljni kvarova na elektroinjektorima koji se u u tom slučaju ne mogu popravljati nego ih je potrebno zamijeniti.
Kako prepoznati kada je došlo vrijeme zamjene filter plinske faze?
Kada je filter plinske faze pretjerano prljav, smanjuje snagu motora, a glavni simptomi su :
-povećana potrošnja goriva
-neravnomjerni rad motora na plinu nakon hladnog paljenja
-tromo ubrzanje i slab odaziv na dodavanju gasa .
-neobičajne vibracije motora
Svakih koliko kilometara treba promijeniti filter plinske faze?
Kod nove ugradnje u vozilu naša preporuka je promjena svakih 10000 km (prve dvije godine dok je plinski sustav pod garancijom).
Nakon toga općenito je preporučljivo mijenjati filtar plinske faze svakih 15000 km ili ranije ako primijetite na vašem vozilu simptome nepravilnog rada motora.
Mogu li sam zamijeniti filter?
Filter plinske faze se često mijenja “iz kućne radinosti” zbog štednje i praktičnosti.
Nikako ne bi Vam savjetovali da ovakvu radnju obavljate sami ako niste upoznati s takvom radnjom jer postoji veliki rizik da ćete pogrešno ugraditi filter, povećavajući vjerojatnost oštećenja brizgaljki i drugih mehaničkih dijelova automobila.
Važno je napomenuti i da na nakon svake promjene filtera tekuće faze, poželjno je, ako ne i neophodno obaviti ponovo mapiranje plinske mape rada motora na plinu.
Uvijek pitajte Vašeg instalatera ako je remapirao mapu motora nakon zamjene filtera!
Mapiranje ne povećava cijenu usluge zamjene filtera.
Uvijek se oslanjajte na usluge profesionalca koj Vam daje sigurnost brzog i učinkovitog obavljenog posla. 40 € danas, može vam sutra uštedjeti nekoliko stotina eura za kvarove uzrokovane brzopletnom i nestručnim radom.
Mogu ugraditi filter plinske faze drugih proizvođača?
Ako u Vašem vozilu imate, recimo sustav recimo autoplina „BRC“, filter mora imati „homologacijski broj“ koji se poklapa s onim od matičnog proizvođača.
Isti je registriran i odobren kod „Centra za vozila Hrvatske“.
Ugradnjom drugog filtera bez odgovarajućeg homologacijskog broja nećete proći na tehničkom pregledu!
Dodatne informacije o autoplinu, ugradnji plina i tlačnoj probi na web stranici Thomgas trgovine:
https://thomgas.hr/autoplin/