Autoplin

LPG je internacionalna skraćenica od liquefied petroleum gas koja u prijevodu znači Ukapljeni Naftni Plin (skraćenica UNP se koristi u Pravilniku) smjesa propana i butana, a u literaturi je moguće naići na nazive propan-butan; UNP; GPL; BTP (benzinski tekući plin); dok je ustaljeni naziv autoplin. Autoplin je alternativno gorivo koje je trenutno najekonomičnije, a ujedno i ekološki prihvatljivo.

Ekonomičnost

Malo o ekonomičnosti vožnje na plin Kod izrade proračuna vodite računa da je potrošnja autoplina otprilike 10 – 20 % veća od potrošnje benzina. Razlog tome jest u najviše slucajeva nekvalitetan ukapljeni naftni plin GPL-LPG. Ekonomičnost jest u tome što za sada bez obzira na vecu potrošnju vozimo se 50/% jeftinije nego na benzin.

Utjecaj na motor

Autoplin zbog svojih karakteristika ima povoljan utjecaj na motor: tiši i mirniji rad motora vijek trajanja motora povećava se za oko 35% potpuno sagorijevanje smjese plin-zrak u cilindrima motora ne dovodi do gubitka goriva u ispušnim plinovima veća trajnost ulja u motoru (duže vremena zadržava vlastite karakteristike, jer se ne razgrađuje s benzinom) ne dopušta stvaranje korozije koja nastaje prisustvom aditiva koji se dodaju benzinu radi poboljšanja njegovih osobina udvostručuje se vijek katalizatora i lambda sonde čišci ispušni plinovi pod uvjetom da je plinska instalacija ugrađena u ovlaštenoj serv.radionici koja ima svu opremu da podesi rad motora pomoću kompjutora koji ima mogućnost usklađivanja plin benzin.

Ekologija – utjecaj na prirodu

Po čemu je plin poželjniji za korištenje od najčešće korištenih derivata – benzina i nafte? Zbog svojih karakteristika autoplin je gorivo koje je “najmanje opasan za okološ” okoliša. Vozila s pogonom na autoplin u odnosu na dizelske motore ne ispuštaju dim, krute cestice i sumporne okside. U odnosu na benzinske motore ne ispuštaju olovo, proizvode manje ugljicnog dioksida i nerazgradivih ugljikovodika.

Sigurnost vožnje na plin

Sa potpunom sigurnošcu možemo reci da vozilo sa kvalitetno ugradenom plinskom instalacijom je sigurnije nego što mnogi misle da je rezervar bomba u vozilu. Što je potpuno suprotno jer još nikad nije nigdje objavljeno da je vozilo na plin stradalo ili da je boca ispustila plin. Ukoliko je oprema nabavljena od provjerenog isporucitelja i montirana ispravno.

Plinski pogon moguće je ugraditi u sva vozila na benzinski pogon. Novija tehnologija omogućuje ugradnju plina u sva vozila, kao i u generaciju motora s direktnim ubrizgavanjem benzina.

Naši će zaposlenici riješiti svaki vaš problem i dati odgovore na sva vaša pitanja. Glavni je cilj tvrtke zadovoljstvo naših kupaca te stoga posvećujemo veliku pozornost kvaliteti usluge na svim razinama – od prodajnog menadžera, preko prodavača do majstora u servisnoj radionici.

Pogledajte kako to izgleda u našoj radionici i prodajnom prostoru!

Ugradnja autoplina

Thomgas - Ugradnja Autoplina

Više od 25 godina iskustva u ugradnji i servisu autoplin uređaja na svim vrstama automobila na benzinski pogon jamče vrhunsku uslugu.

Ugradnja autoplin opreme najviše ovisi o vozilu u koje se plinski uređaj ugrađuje. Konstrukcija i oblik vozila određuju veličinu i smještaj spremnika za plin, a sustav napajanja motora gorivom određuje i sustav napajanja plinom. Ponuda ovisi o vrsti eko norme koju vozilo posjeduje (Euro 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6) i prema njoj se određuje koji se od sustava smije ugraditi.

Primjera radi, za vozila Euro 2, 3 i eventulano Euro 4 naša je preporuka ugraditi BRC sustav ALBA 32.

Za vozila Euro 4, 5 i 6 svakako preporučujemo BRC sustav Sequent 32 .

Za Ford vozila i neke modele japanskih proizvođača preporučljivo je ugraditi dozator ulja hlađenja ventila tipa Flash Lube. Ugradnjom takve vrste dozatora izbjegavaju se nepoželjna oštećenja ventila i njihovih sjedišta.

Ugradnja plinskog uređaja u vaše vozilo može trajati od 1 do 2 dana. Prije same ugradnje radimo pregled ispravnosti rada motora na benzinu, a ako uočimo kakve nepravilnosti , vlasnika upućujemo na to da ih otkloni.

Ugrađujemo i vaše uređaje, i nove i rabljene (npr. ako ste uređaj skinuli i želite ga ugraditi u novo vozilo), naravno pod uvjetom da je uređaj ispravan i kompletan.

Izbor veličine spremnika ovisi o rapoloživom prostoru u vozilu. Obično se plinska boca, koja može biti obujma od 45 do 120 i više litara, ugrađuje u prtljažni prostor. Na taj se način smanjuje upotrebljivi prtljažni prostor, ali ako za to ima prostora, može se ugraditi i izvan vozila. Npr. kod terenskih vozila plinski se spremnik može ugraditi ispod, a kod pick-upova ugrađuje se u vanjski teretni prostor.

Svakako elegantnije rješenje koje ne zauzima prtljažni prostor je tzv. toroidalni spremnik koji se ugrađuje na mjesto rezervnog kotača. Toroidalni spremnici ne zauzimaju prtljažni prostor, neprimjetni su, ali manjeg su kapaciteta i oduzimaju prostor za smještaj rezervnog kotača.

Nakon obavljene ugradnje, pri preuzimanju vozila dobit ćete račun (R1 također) i izjavu instalatera, dokument u kojem se navode podaci vozila i ugrađene plinske opreme. Dobivate i originalni certifikat plinskog isparivača koji je ugrađen u vaše vozilo sa homologacijskom oznakom i tvorničkim brojem. Također, prilaže se i certifikat plinskog spremnika.

Nakon izvršene ugradnje uređaja za autoplin, vozilo je potrebno odvesti u stanicu za tehnički pregled i izvršiti tehnički pregled plinskog uređaja i instalacije za plin te priložiti svu dokumentaciju dobivenu od instalatera.

Servis

Kako bi plinski sustav mogao funkcionirati potrebno ga je održavati jer održavanjem osiguravamo sigurnost putnika i ispravnost vozila.

Servis drugih uređaja

Osim ugradnje naših sustava, popravljamo i servisiramo uređaje ostalih proizvođača kao što su:

  • PRINS
  • ZAVOLI
  • EMER
  • TOMASETTO
  • LANDI RENZO
  • LANDI
  • AC

Rezervni dijelovi

Pružamo vam široki asortiman autoplinske opreme. Sva oprema na stranici je podjeljena u kategorije (tipove) prema svojstvima i svrsi upotrebe.

Atest autoplina

Kompletna usluga legalizacije autoplin uređaja u vozilima iz uvoza.

Tlačna proba rezervoara i izrada atesta spremnika autoplina.

Pregled plinske instalacije i izrada dokumentacije (uvoz vozila s ugrađenom plinskom instalacijom) za pristupanje tehničkom pregledu.

Korespodencija sa Centrom za vozila Hrvatske za dodavanje ugrađenih plinskih dijelova na popis odobrenih u Hrvatskoj.

Popravak ili zamjena neispravnih dijelova (isparivača, multiventila, injektora, elektronike).

Posebne pogodnosti za veletrgovce – uvoznike automobila.

Tlačna proba

Tlačna proba spremnika autoplina i izrada atesta.

Kompletna usluga legalizacije autoplin uređaja u vozilima iz uvoza.

Pregled plinske instalacije i izrada dokumentacije (uvoz vozila s ugrađenom plinskom instalacijom) za pristupanje tehničkom pregledu.

Korespodencija sa Centrom za vozila Hrvatske za dodavanje ugrađenih plinskih dijelova na popis odobrenih u Hrvatskoj.

Popravak ili zamjena neispravnih dijelova (isparivača, multiventila, injektora, elektronike).

Posebne pogodnosti za veletrgovce – uvoznike automobila.

Kako autoplin štedi novac?

Potrošnja goriva igra vrlo važnu ulogu pri odlučivanju o kupnji automobila. Financijski teret koji predstavlja gorivo nije zanemariv i značajno je opterećenje za svaki kućni proračun. No, to ne mora biti tako.

Budimo iskreni: svi mi volimo ekologiju , ali još više nam je stalo da nešto možemo uštediti vožnjom na plinu. Razlog ekonomske koristi, je sigurno jedan od bitnih čimbenika/pokretača ugradnje autoplin sustava za većinu hrvatskih vozača.

Naime, cijena litre propan-butan plina u svim se državama Europe, ali i kroz povijest, kretala u rasponu 40 – 65% cijene litre benzina. Kako se cijena benzina mijenja tako se mijenja i taj odnos, no nikada drastično.

Uz trenutnu cijenu litre Eurosupera 95 i cijenu autoplina, lako je izračunati kako je autoplin kao pogonsko gorivo od benzina jeftiniji za više od 50%!

Ipak, treba računati na činjenicu da automobil u vožnji troši više plina od benzina i to oko 10%. Dodamo li i tu stavku u računicu, ispada da se ušteda zaokružuje na 40%. Dakle, vožnja na auto-plin točno je skoro upola jeftinija od vožnje na benzin!

To znači da od onog što ste ranije plaćali svakih, recimo 100 kilometara vožnje, ugradnjom plinskog uređaja sada pola možete vratiti sebi u džep!

Tako ćete kroz određeni broj kilometara (koji ovisi o cijeni plinskog uređaja i potrošnji goriva) isplatiti cijenu ugradnje plinskog uređaja i poslije toga se voziti upola jeftinije, a čitavo vrijeme znatno pridonositi čistoći zraka koji svi udišemo.

Također, vožnjom na autoplin produžuje se vijek trajanja vitalnih dijelova motora. Izgaranjem plina nastaje manje čestica čađe, a osim toga plin sadrži manje kemijski agresivnih komponenti. Stoga motorno ulje duže zadržava lubrikativna svojstva i može se produžiti interval izmjene, što također donosi uštedu. Iz istih razloga, znatno se produžava vijek trajanja katalizatora i lambda sonde, čija je izmjena vrlo skupa.

Primjer izračuna uštede:

Potrošnja benzina (l) 10
Cijena benzina (HRK) 9
Trošak benzina na 100 km (HRK) 96
Potrošnja plina (l) 11
Cijena plina (HRK) 4
Trošak plina na 100 km (HRK) 51

Na 100 km ušteda iznosi velikih 45 kuna, a na 25 000 km penje se na vrtoglavih 11 250 kuna!

Kako autoplin čuva okoliš?

Briga za okoliš počinje od svakog pojedinca. Svatko od nas vlastitim životnim odabirima može značajno doprinijeti očuvanju okoliša i smanjenju emisije štetnih plinova. No, ne morate posegnuti duboko u džep i uložiti u hibridni ili električni automobil kako biste to postigli. Ugradite autoplin!

LPG autoplin jedino je komercijalno prihvatljivo alternativno gorivo koje zadovoljava sve strožije standarde o emisiji tvari u ispušnim plinovima motornih vozila i kao takvo nudi konkretna rješenja za poboljšanje kakvoće zraka, što posebno dolazi do izražaja u gradskim područjima. U mnogim je europskim gradovima vožnja u strogom centru dozvoljena, uz hibridna i električna vozila, i vozilima na plin.

O značajnom smanjenju emisije štetnih plinova kod vozila pogonjenih na plin govori i činjenica da takva vozila ne podliježu obvezi eko testa, što dodatno štedi vaše vrijeme i novac.

Usporedba s benzinom i dizelom:

Usporedba prema benzinu Usporedba prema dieselu
75% manje CO 90% manje krutih čestica
85% manje ugljikovodika 90% manje NO
40% manje NO 60% manje CO
10% manje CO2 70% manje utjecaja na oblikovanje ozona
87% manje utjecaja na oblikovanje
ozona

Sigurnost

Današnji autoplin sustavi dosegli su razinu sigurnosti koja je evolvirala do te mjere da je sada dozvoljeno parkirati automobile na plin u svim javnim garažama. Tako nešto je bilo nezamislivo prije samo nekoliko godina!

Zahvaljujući novim sustavima sigurnosti, kao što su na primjer ventil prekomjernog isticanja, sigurnosni ventil povećanog tlaka, topljivi umetak u slučaju požara, autoplin ima nižu razinu opasnosti od eksplozije u usporedbi sa klasičnim gorivima.

Obzirom na čvrstu konstrukciju autoplin spremnika, koji su izgrađeni od čelika do 3 mm, takvi rezervoari mogu samo povećati strukturalnu čvrstoću vozila u slučaju udarca. Ispitani su u skladu sa najstrožim standardima za zaštitu protiv udaraca, eksplozija i požara, te imaju daleko veću otpornost na mehaničke udarce od klasičnih spremnika za benzin.

Thomgas - BRC

SHOPPING CART

close