Što je tlačna proba autoplin spremnika (ili periodični pregled autoplin spremnika)?
Tlačna proba je periodično ispitivanje spremnika autoplina prema postojećem pravilniku o pregledima i ispitivanju posuda pod tlakom.
Zašto se mora obaviti tlačna proba spremnika?
Svaki spremnik zakonski podliježe atestu (tlačnoj probi) 10 godina od datuma proizvodnje.
Svakih koliko godina je potrebno obavljati tlačnu probu spremnika?
Svaki spremnik prvi put se ispituje 10 godina od proizvodnje, nakon toga svakih pet godina (5)
do ukupno 20 godina od proizvodnje (npr. 10 god.+ 5 god.+ 5 godina do ukupnih 20 godina).
Koliki je vijek trajanja jednog spremnika?
Vijek trajanja jednog spremnika može biti maksimalno 20 godina od proizvodnje.
Kako se obavlja tlačna proba spremnika?
- Plinski spremnik vadi se iz iz vozila
- Ako se u spremniku ustanovi prisustnost plina, potrebno je ispumpati plin iz rezervoara s odgovarajućom pumpom
- Vrši se demontaža multiventila na spremniku
- Spremnik se puni sa vodom te se postavlja odgovarajuća prirubnica za tlačenje visokotlačnom pumpom
- Spremnik se tlači na 30 bara tlaka i pod tim tlakom se drži 10 minuta
- Ako se nakon tog vremena ne utvrdi propusnost, ispušta se voda iz spremnika, te obavlja unutarnje sušenje i čišćenje
- Ako se uvide manja oštećenja s površinskom hrđom rezervoar se dodatno zaštiti s antikorozivnim premazom
- Spremnik se reinstalira u vozilo sa svom pripadajućom armaturom
- Spremnik se ponovo puni plinom
- Utvrđuje se pravilan rad multiventila te se provjeravaju svi spojevi i moguća propuštanja
- Ako je sve u redu, vlasniku se izdaje Certifikat spremnika (dobiven od strane TUVa), Elektronska izjava servisera i račun te se vozilo upućuje u ovlaštenu stanicu za tehnički pregled
Zašto neki spremnici ne mogu proći tlačnu probu
Kod većih oštećenja (udubljenja, dubinska hrđa, propusta plina) sanacija nije moguća, niti se ne preporučuje.
Takav spremnik se mora proglasiti neispravnim.
Valja napomenuti da debljina stjenke plinskog spremnika kreće već od 2,5 mm čelika, zato ako je prisutna dubinska hrđa, čelik je do te mjere oslabljen da jači mehanički udarac može uzrokovati pukotinu i nesagledive posljedice.
Kako i gdje dalje nakon obavljene tlačne probe?
Vlasnik vozila obavlja „Mali atest“ (svaka promjena na autoplin sustavu nakon ugradnje).
„Mali atest” može se obaviti u bilo kojoj stanici za tehnički pregled CVH, nakon čega se upisuju obavljene promjene .
Dodatne informacije o autoplinu:
https://thomgas.hr/autoplin/