O autoplinu

Ukapljeni naftni plin (UNP)
U Hrvatskoj se također koristi naziv LPG (eng.: Liquified petroleum gas), rjeđe se sreće naziv GPL (tal.: gas petrolio liquido ).
Ukapljeni naftni plin je smjesa ugljikovodika propana ( C3H8 ) i butana ( C4H10 ). Uobičajeni omjer smijese ova dva plina je 2/3 butana i 1/3 propana, dok se zimi povećava količina propana u smjesi.
Pri relativno malom tlaku (1,7 bara ) i temperaturi od -10⁰ C smjesa ova dva plina prelazi u tekuće stanje. LPG ne sadrži sumpor niti aromatične ugljikovodike. Energetska vrijednost UNP-a u odnosu na isti volumen benzina je nešto manja te je za dobivanje iste energije potrebno utrošiti nešto veći volumen LPG-a ( cca 10 % ). Oktanski broj autoplina je 105.

 

Način dobivanja:
Ekstrakcijom iz prirodnog plina (degazolinaža )
Rafinacijom sirove nafte , kao nusprodukt.

 

Komercijalna svojstva:
Propan/butan plin je smjesa bez boje, okusa i mirisa,
Teži je od zraka 2x ( pada na tlo ),
Kod komercijalne uporabe dodaje se miris ( odorizator ) - etil merkaptan, da bi se osjetila njegova prisutnost,
Nije otrovan, ali kod prevelike koncentracije smanjuje količinu kisika u prostoriji,
Kod atmosferskog tlaka i normalne temperature propan/butan je u plinovitom je stanju,
Zbog lakšeg korištenja i transporta ukapljuje se pod povećanim tlakom , već od 1, 7 bara i sprema u posebne posude ili spremnike.

 

Ekologija:
Uporaba propan/butan plina izravno doprinosi očuvanju okoliša. Kao energent ima izuzetna ekološka svojstva. Izgaranjem bez dima, pepela, čađe i neugodnog mirisa te odsutnost sumpornih spojeva, u odnosu na ostala fosilna goriva (osim prirodnog plina), propan/butan doprinosi smanjenju kiselih kiša i ostalih pojava prouzročenih emisijom štetnih plinova.

 

Učinak LPG-a u odnosu na benzin:
Do 15 % manje stakleničkih plinova,
Do 50 % manje krutih čestica,
Do 60 % manje CO (ugljičnog monoksida)
Do 33 % manje NO (dušičnih oksida)

Gotovo zanemariva emisija ugljikovodika.
Do 80 % manje otrova u zraku ( kao što su benzen i 1.3 butadien )

 

Karakteristike ispušnih plinova vozila na LPG:

Usporedba prema benzinu

Usporedba prema dieselu

75 % manje CO ( ugljičnog monoksida )

90 % manje krutih čestica

85 % manje ugljikovodika

90 % manje NO ( dušičnog oksida )

40 % manje NO ( dušičnog oksida )

70 % manje utjecaja na oblikovanje ozona

87 % manje utjecaja na oblikovanje ozona

60 % manje CO ( ugljičnog monoksida )

10 % manje CO2 ( ugljičnog dioksida )

 

*Izvor: Millbrok laboratories , Velika Britanija



Suradnja

U višegodišnjem poslovanju ostvarili smo uspješnu suradnju sa nizom tvrtki iz cijele Hrvatske. Ukoliko želite postati naš partner, skinite ovaj obrazac ispunite ga i pošaljite mailom na info@thomgas.hr ili faksom na broj: 01 / 29 85 297.